Řazení webů

Neznám nikoho, kdo by koukal někam dolů, když má hledaný web přímo na ráně. Jedině snad když k tomu má někdo nějaký důvod, ale jaký… Jistě jste si povšimli řazení webů. Možná, že vám bylo divné, proč je zrovna tento web jako první a včera byl jako třetí. Myslíte si, že za tím musí být nějaká záhada, nebo přinejmenším podivnost. Nu, mýlíte se. Není to nic záhadného. Podivného ano, ale jen pro ty lidi, kteří tomu nerozumí. Jako například já. Pozici webu určuje jeho momentální optimalizace pro vyhledávače. Anglicky je to Search Engine Optimization a hle, máme tu zkratku SEO. Tu zná každý, kdo má web a potřebuje, aby byl také vidět. Tedy ne, aby byl někde dole na stránce. No, a to právě dělá to SEO, tedy, přesněji, dělá to podle různých kritérií, které mu nastaví člověk.

notebook

Takže například Drupal SEO optimalizace je specializovaná právě pro Drupal. Což je vlastně takový systém, ve kterém se web vytvořil. No a když se to všechno postaví, a optimalizuje, ocitá se tento web rázem na některé z předních pozic. Což vítá majitel s otevřenou náručí, protože v tomto případě má větší návštěvnost a také tedy i vyšší zisky. A to zapříčinila právě ta pozice.

SEO rozbor

Web však nemusí být postaven zrovna pomocí Drupalu. Je více podobných systémů, ve kterých to udělat, pokud se tedy web nestaví úplně od začátku. Je tu například Prestashop, ve kterém hodně lidí otevřelo své obchody s různým zbožím. A i zde samozřejmě platí tak jako jinde, musíme být vidět. Bez toho se neuživíme. SEO Prestashop je proto také tady a odborníci se zapojují do činnosti, aby byl vlastník webu naprosto spokojen. Je jasné, že první může být jen jeden. Algoritmy pro optimalizaci nejsou pevné, nejsou stálé. Neustále se mění, takže pokud SEO potřebujete a někdo vám tvrdí, že to umí a dostane váš web na první místo, tak mu moc nevěřte. Toto vám žádný opravdový specialista nemůže nikdy slíbit.